Verhoog de interesse voor en de impact van wetenschap en techniek op jouw school via STEM-leergemeenschappen.
Wat?
Vele leraren/scholen gaan de uitdaging aan om de invulling van de technische en exact wetenschappelijke vakken (verzamelnaam: STEM) te vernieuwen. Samen met de leraren van de deenemende scholen vormt Quadri gedurende het schooljaar 2014-2015 inspirerende leergemeenschappen rond STEM-curricula en hun inbedding in de context van de school. Binnen de leergemeenschappen ontstaat een leerrijke uitwisseling tussen STEM-experten en STEM-leraren onderling.
Wat wij bieden
Wat wij vragen
Doelgroep
Vanaf september 2014 worden leergemeenschappen ingericht voor leraren 1ste graad SO
Bijdrage leergemeenschappen
Bij voorkeur werken we binnen de leergemeenschappen met leraren-teams (min. 2 leraren - max. 5 leraren per school) van verschillende scholen om het engagement en de interne slagkracht te verzekeren.
Kostprijzen:
De leergemeenschap MeerSTEMmiG werkt ook mee aan het project Ark of Inquiry.
Startdatum | 25-09-2014 |
Einddatum | 01-06-2015 |
Doelgroep | Leraren 1ste graad S.O. |
Locatie | UC Leuven-Limburg (fusiehogeschool KHLim, KHLeuven en Groep T)
Groep Lerarenopleiding, campus Diepenbeek Agoralaan Gebouw B, Blok R (De Ark) 3590 Diepenbeek Lokaal R 0.11 |
Data en uren | Donderdag 25 september 2014 Telkens van 9.30 u. tot 16.00 u. |
Docent | Renaat Frans - Johan Goyvaerts - Filip Poncelet - Ivo Jansen - Ann Emonds - Erica Andreotti |
Contact | freja.vandeborg@ucll.be 011/180 460 |